Här hittar du all information gällande våra Köp- & leveransvillkor för Företagskunder när du handlar i vår webbutik. Om du har några frågor kan du kontakta oss på 031-455 222.
Hos oss kan du beställa produkterna via webbutiken, e-post eller via kundservice på 031-455 222.
Priser som anges på Webbplatsen anges exklusive moms eller inklusive moms beroende på vad kunden av Webbplatsen har gjort för val. Oavsett hur priserna visas på Webbplatsen summeras alltid priserna inklusive moms och eventuella övriga kostnader innan genomfört köp.
Rödmärkta varor betyder ytterligare prissänkning på våra redan låga priser! Tänk på att det finns en slutdatum för våra kampanjer – missa inte att handla till extra låga priser! Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter.
Fakturabetalning Resurs Bank
Svenskregistrerade företag, kommuner och statliga verk som väljer betala mot faktura som företag vid beställning gäller följande betalningsvillkor:
Vid val av betalning med faktura kommer en kreditprövning att genomföras av Resurs Bank. En manuell kreditprövning kan även genomföras av oss. Notera att kreditprövning genomförs efter lagd order och mottagen orderbekräftelse. Efter genomförd kreditprövning kan din förfrågan nekas och du erbjuds då andra betalningsalternativ.
Efter överenskommelse med kundservice kan även förskottsbetalning godtas.
Fakturabetalning Svea Checkout
Svenskregistrerade företag, kommuner och statliga verk betalar via Svea Checkout vid beställning. Alternativen presenteras i kassan, bland annat erbjuds faktura 30 dagar och kortbetalning.
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Det är möjligt att välja önskad leveransadress i kassan, dock kan du behöva signera med BankID vid en alternativ adress. Fullständiga villkor framgår här:
http://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_Villkor_201805.pdf
Vid val av betalning med faktura kommer en kreditprövning att genomföras av Svea. En manuell kreditprövning kan även genomföras av oss. Notera att kreditprövning genomförs efter lagd order och mottagen orderbekräftelse. Efter genomförd kreditprövning kan din förfrågan nekas och du erbjuds då andra betalningsalternativ.
Efter överenskommelse med kundservice kan även förskottsbetalning godtas.
Proffsbutiken lagerhåller de flesta av de produkter som visas på Webbplatsen. Produkter som finns i lager skickas normalt inom det antal arbetsdagar som anges. Våra normala leveranstider är ca 2-5 arbetsdagar från mottagen beställning.
Om leveranstiden skulle avvika ifrån detta, meddelar Proffsbutiken dig som kund, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress. Du har vid försening rätt att häva köpet utan extra kostnad förutsatt att din beställning avser produkter inom ordinarie sortiment. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika produkter förbehåller vi oss rätten att dela upp din leverans.
Proffsbutiken använder Schenker AB, PostNord Sverige AB (“PostNord”) DHL Freight (Sweden) AB, som huvudspeditör för att hantera försändelser. Även andra fraktalternativ kan förekomma beroende på produktens utformning och mottagarens ort. Fraktalternativ som erbjuds innefattar ombud, företagspaket samt pallförsändelser. Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär och presenteras innan genomfört köp.
Företagspaket
Företagspaket leveranser sker med Postnord, DHL och DB Schenker. Besök dbschenker.se, dhl.se eller postnord.se för om du vill spåra ditt paket. Normala leveranstider är ca 2-5 arbetsdagar från mottagen beställning. Produkterna har olika leveranstid beroende på om de finns på vårt lager eller om vi måste specialbeställa dem för dig.
Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen Mottagaren måste ha ett företagsnamn och leveransadressen måste vara en gatuadress.
Fraktkostnad exkl.moms: 159 Kr
Fraktfritt inom Sverige, på webborder över 6395 Kr exkl. moms.
Till ombud (Utlämningsställe)
Leveransen sker till ditt valda utlämningsställe som är anslutet till Schenker, DHL eller Postnords ombud och du kommer att aviseras (via brev eller SMS) då paketet har anlänt. Paketet skickas senast dagen efter beställning. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre beroende på hög orderingång. Transportörens leveranstid tillkommer. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre beroende på hög orderingång. Fraktkostnaden baseras på beställningens vikt enligt nedan.
Fraktkostnad exkl.moms: 159 Kr
Fraktfritt inom Sverige, på webborder över 6395 Kr exkl. moms.
Ej uthämtad leverans/outlösta paket
Vid ej mottagen leverans/outlöst beställning returneras ditt paket till Proffsbutiken. Vi på Proffsbutiken förbehåller sig rätten att debitera kostnaden (295 Kr) för en sådan retur.
Om produkten kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. Därefter kontaktar du oss via vårt kontaktformulär och anger ditt ärendenummer från speditören.
Outlösta paket För paket som inte löses ut av Kund inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för fraktavgift, speditörens returfrakt till Proffsbutiken samt administrationsavgift. Detta gäller även om Proffsbutiken har skickat produkten till kunden ”fraktfritt”.
Undantag Ångerrätten gäller inte på specialtillverkade produkter som tillverkas efter din beställning. På produktsidan kan du hitta information om din produkt är en specialtillverkad produkt.
Garanti Proffsbutiken ansvarar för att hjälpa kund i samband med ett garantianspråk, förutsatt att produkten är inhandlad hos oss. De flesta produkter i vårt sortiment omfattas av 1 till 2 års garanti från tillverkaren. Även längre garantitider kan gälla för vissa produkter. Garantitider och villkor går att läsa på enskild tillverkares hemsida, notera att villkor kan skilja mellan privatperson och företag. Observera också att vissa tillverkare erbjuder en utökad garantitid om du registrerar ditt verktyg på deras hemsida. I första hand kommer produkten repareras, men även utbyte kan ske om kostnaden för reparation blir oskäligt hög.
Fel som beror på följande orsaker omfattas vanligtvis inte av tillverkarens garanti:
Reklamation vid företagsköp När du handlar som företagare, eller använder ett företagsnamn på kvittot, tillämpas Köplagen (1990:931). Enligt denna lag har köparen 2 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten omfattar endast tillverkningsfel. Vid en reklamation är det du som köpare som ska påvisa och göra det sannolikt att det är ett tillverkningsfel. Om du önskar nyttja din garanti eller reklamera din produkt kontakta oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi er med att skapa upp ett ärende. Uppge ditt ordernummer och bild på serienummer (om det finns på produkten) samt en felbeskrivning för snabbare hantering.
Tvist Om du är missnöjd med ditt köp eller hanteringen av ditt ärende rekommenderar vi att du i första hand kontaktar vår kundservice per mail eller telefon. Om vi inte kan komma överens ska en tvist med anledning av detta avtal avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.
Alla personuppgifter som du lämnar till Proffsbutiken hanteras i enlighet med Proffsbutiken policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos Proffsbutiken kan din e-postadress och mobilnummer komma att användas för marknadsföringsändamål. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring genom att hantera ditt samtycke via samtyckessidan i Mina sidor på hemsidan, eller genom att uppdatera inställningarna för kommunikation som nämns i nyhetsbrevsutskicken.
Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till företag eller privatpersoner på godtyckliga grunder.
Felaktig information Vi reserverar oss för eventuella skrivfel så som, men inte uteslutande:
Vi reserverar oss för att beställda produkter kan utgå hos vår leverantör och vi därför inte kan fullfölja vårt avtal. Om det mot förmodan skulle ske kontaktar vi dig och i största möjliga mån försöker vi hitta en motsvarande produkt.
Force Majeure Om du är en företagskund gäller att Proffsbutiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om den har sin grund i befriande omständigheter som försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet enligt nedan.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat men inte uteslutande:
I Force Majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc. Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta vår kundservice. Avtal mellan dig och oss ingås på svenska om inte annat uttryckligen överenskommes i det enskilda fallet.
Kontaktuppgifter & Kundservice
Kundservice öppettider:
Post/Faktureringsadress:
Yrkesbutiken Nordic ABOrganisationsnummer: 556970-5444
Vi återkopplar så fort som möjligt!