Här hittar du all information gällande våra Köp- & leveransvillkor för privatkunder när du handlar i vår webbutik. Om du har några frågor kan du kontakta oss på 031-455 222.
Hos oss kan du beställa dina produkter via webbutiken som privatkund och minsta orderbeloppet är på 699 kr inkl. moms och frakt.
Priser som anges på Webbplatsen anges exklusive moms eller inklusive moms beroende på vad kunden av Webbplatsen har gjort för val. Oavsett hur priserna visas på Webbplatsen summeras alltid priserna inklusive moms och eventuella övriga kostnader innan genomfört köp.
Rödmärkta varor betyder ytterligare prissänkning på våra redan låga priser! Tänk på att det finns en slutdatum för våra kampanjer – missa inte att handla till extra låga priser! Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter.
Hos oss väljer du själv hur du ska betala dina inköp. Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Fakturabetalning Svea Webpay
Privatpersoner betalar via Svea Check-Out vid beställning: Svea Webpay allmänna vilkor.
Betalningsalternativ som erbjuds via Svea Check-Out är kortbetalning, direktbetalning, faktura samt delbetalning.
Viktigt att veta är att vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort.
3D Secure är en teknik framtagen av VISA för att verifiera dig som konsument när du betalar med ditt kort på Internet. Standarden används även av Mastercard. Fördelar för dig som konsument är att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte.
Våra kortbetalningar hanteras av Sveas och de är licensierade för 3D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och certifierade enligt PCI DSS. De följer bankernas krav på sekretess och säkerhetcertifieringar.
Beställning Hos Proffsbutiken kan du beställa produkterna via Webbplatsen.
Kortbetalning
I vår internetbutik fungerar samtliga VISA, Mastercard och Eurocard anslutna kort. Tryggt och säkert. Betalningen hanteras av vår betalningspartner DebiTech för att garantera en trygg och säker betalning. DebiTech är certifierat i enlighet med VISA och Mastercard säkerhetsstandard PCI DSS.
Dina uppgifter behandlas konfidentiellt och ingen obehörig kan någonsin se dina kortuppgifter. Vid köp fyller du enkelt i typ av kort, kortnummer och giltighetstid, och CVV-kod (kontrollnummer). En kontroll görs att kortuppgifterna stämmer och att det finns pengar på kontot (gör annars överföring och prova igen). Pengarna reserveras på ditt konto direkt vid köptillfället, och kommer att dras normalt en till två arbetsdagar efter köp (i samband med att order- och betalningsbekräftelse sänd ut via e-post). Gäller även vid eventuellt förlängd leveranstid. Eventuell återbetalning (varan slut i lager, öppet köp eller reklamation) sker genom insättning på ditt kort. Återbetalning sker några dagar efter du kontaktat oss angående detta ärende.
Direktbetalning Internetbank
Du kan även direktbetala din order, när den godkänns om du har någon av följande internetbanker:
Försäljning till minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Leveranser sker över hela Sverige. Enkelt och bekvämt. Du får varorna hela vägen till önskad adress samt arbetsplatser runt hela Sverige oavsätt volym. Detta ingår i vår service till dig som kund. Vår transportör levererar hem till dig, samt arbetslatsen (dock ej inburet) och du hjälper chauffören att lasta av. Varorna levereras till fastighet eller leveransadress.
Vägen till lossningsplatsen måste vara frambar för en lastbil. Tänk på att lastbilen kan vara upp till 15 meter lång (2,6 m bred och 4,2 m hög) och att den behöver plats för att vända. Praktiska begränsningar kan gälla för vissa orter. Leveransen sker dagtid (vardagar mellan 08 – 17). Du blir kontaktad/aviserad av vår logistikavdelning ett par dagar innan leverans. Om något mot förmodan händer med produkten på vägen hem till dig står vi för försäkringen och levererar en ny snarast möjligt.
Våra normala leveranstider är ca 2-5 arbetsdagar från mottagen beställning. Produkterna har olika leveranstid beroende på om de finns på vårt lager eller om vi måste specialbeställa dem för dig. Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen.
OBSERVERA att leverans till vissa postnummer medför en förlängd leveranstid.
Till dörren
Till dörren leveranser sker med Postnord, DHL och DB Schenker. Besök dbschenker.se, dhl.se eller postnord.se för om du vill spåra ditt paket. Normala leveranstider är ca 2-5 arbetsdagar från mottagen beställning. Produkterna har olika leveranstid beroende på om de finns på vårt lager eller om vi måste specialbeställa dem för dig.
Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen Mottagaren måste ha ett företagsnamn och leveransadressen måste vara en gatuadress.
Fraktkostnad inkl. moms 199 Kr
Fraktfritt inom Sverige, på webborder över 7995 Kr inkl. moms.
Till ombud (Utlämningsställe)
Leveransen sker till ditt valda utlämningsställe som är anslutet till Schenker, DHL eller Postnords ombud och du kommer att aviseras (via brev eller SMS) då paketet har anlänt. Paketet skickas senast dagen efter beställning. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre beroende på hög orderingång. Transportörens leveranstid tillkommer. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre beroende på hög orderingång. Fraktkostnaden baseras på beställningens vikt enligt nedan.
Fraktkostnad inkl.moms 199 Kr
Fraktfritt inom Sverige, på webborder över 7995 Kr inkl moms.
Ej uthämtad leverans/outlösta paket
Vid ej mottagen leverans/outlöst beställning returneras ditt paket till Proffsbutiken. Proffsbutiken förbehåller sig rätten att debitera kostnaden (295 Kr) för en sådan retur.
Skulle något bli fel eller någon produkt bli skadad rättar vi till detta så snabbt vi bara kan. Du ska känna dig trygg när du handlar av oss. Vid transportskador/synliga skador på emballaget skall skriftlig notering göras av chauffören på fraktsedeln vid mottagandet.
Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till oss på Proffsbutiken så att vi kan sända ersättningsvaror. Spara emballaget för eventuell besiktning. Som kund bör du öppna förpackningen inom 7 dagar för att kontrollera varan. Fel eller skada som upptäcks senare efter mottagandet skall snarast – inom skälig tid 14 dagar – anmälas till Proffsbutiken kundservice på telefon 031 – 455 222.
Därefter kontaktar du oss via vårt kontaktformulär och anger ditt ärendenummer från speditören. Det skadade eller felaktiga godset får inte användas.
Vi kan idag inte erbjuda leverans för export. Är du bosatt i annat land men har svensk leveransadress, kontakta vår Kundservice på telefon +4631455222 för mer information om möjliga betalnings- och leveransvillkor.
Retur – Ångerrätt
Du har som privatperson har ångerrätt i 14 dagar från inköpsdatumet. Om du inte är nöjd med en vara skickar du tillbaka den och betalar själv för returfrakten. Varan ska skickas tillbaka i originalförpackningen i rengjort och oförändrat skick tillsammans med retursedel och faktura. Specialbeställningar och metervaror återköps inte. Packa varan väl, eventuella transportskador till Proffsbutiken står du själv för.
Proffsbutiken löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav. Återbetalning av varans pris och fraktkostnad sker inom 14 dagar från det att säljaren mottar meddelande om att avtalet hävts. Vid delretur förbehåller vi oss rätten att endast återbetala varans pris eftersom fraktkostnaden är samma oavsett antal och vikt.
Returadress:
Yrkesbutiken Nordic ABTelefon: 031-455 222
E-post: info@proffsbutiken.se
Reklamationsrätt
Du har som kund 3 år på dig att reklamera en vara. Detta skall göras inom ”skälig tid”, normalt två månader från det att felet upptäcktes. Fel som visar sig inom sex månader efter köpet anses som ursprungliga. Synliga skador skall reklameras före montering. Kontakta oss på Proffsbutiken så hjälper vid dig vid eventuella reklamationer. Vid fel på varan står Proffsbutiken för eventuella fraktkostnader.
Garanti
Utöver reklamationsrätten lämnar vi även garantier med olika omfattningar för våra olika produkter. Garantier omfattning och tid ser du i monteringsanvisningen eller på vår hemsida vid respektive produkt.Garantin avser ersättningsprodukt eller av oss sanktionerad reparation under förutsättning att monterings- och skötselinstruktioner följts. Fakturan gäller som garantisedel. Kontakta oss på Proffsbutiken kundservice så hjälper vid dig. I övrigt tillämpas konsumentköplagen.
Vid eventuell tvist
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till företag eller privatpersoner på godtyckliga grunder.
Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till företag eller privatpersoner på godtyckliga grunder.
Felaktig information Vi reserverar oss för eventuella skrivfel så som, men inte uteslutande:
Vi reserverar oss för att beställda produkter kan utgå hos vår leverantör och vi därför inte kan fullfölja vårt avtal. Om det mot förmodan skulle ske kontaktar vi dig och i största möjliga mån försöker vi hitta en motsvarande produkt.
Force Majeure Om du är en privatkund gäller att Proffsbutiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om den har sin grund i befriande omständigheter som försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet enligt nedan.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat men inte uteslutande:
I Force Majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc. Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta vår kundservice. Avtal mellan dig och oss ingås på svenska om inte annat uttryckligen överenskommes i det enskilda fallet.
Kontaktuppgifter & Kundservice
Kundservice öppettider:
Postadress:
Yrkesbutiken Nordic ABOrganisationsnummer: 556970-5444
Yrkesbutiken Nordic AB behåller alla personuppgifter som kommer in till dess databas med största möjliga sekretess och inga uppgifter ges ut till tredje part. Vi värnar om Personuppgiftslagen/GDPR och ser därav till att ingen information som angetts till oss läcker ut.
Alla personuppgifter som du lämnar till Proffsbutiken hanteras i enlighet med Proffsbutiken policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos Proffsbutiken kan din e-postadress och mobilnummer komma att användas för marknadsföringsändamål. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring genom att hantera ditt samtycke via samtyckessidan i Mina sidor på hemsidan, eller genom att uppdatera inställningarna för kommunikation som nämns i nyhetsbrevsutskicken.
2018-05-20 har följande policy upprättats för Yrkesbutiken Nordic AB, Org.nr 556970-5444.
Syfte
Vi värnar om din integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och skydda din integritet. Syftet med den här policyn är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.
Bakgrund
Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla mer personuppgifter än vad som behövs för ändamålet, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna. Vi sparar inte uppgifterna längre än vad vi behöver, vi fullgör rättslig förpliktelse och är i vissa fall skyldiga att registrera personuppgifter, som exempelvis för att uppfylla bokföringsskyldigheten i bokföringslagen.
Vi behöver också dina personuppgifter för att ge dig bra service exempelvis vad gäller uppföljning och information. Vi kan också behöva dina personuppgifter för att uppfylla lagar och skyldigheter som du och ditt företag har gentemot t.ex. Skatteverket.
Vi lämnar inte ut dina uppgifter till någon annan om vi inte kommit överens om det som vid t.ex bokning av frakter. När vi samlar in personuppgifter om dig för första gången får du mer information om detta och hur du kan motsätta dig det.
En personuppgift är all slags information som kan knytas till en fysisk person. Typiska personuppgifter är personnummer, namn och adress. Ett bolagsnummer är ofta inte en personuppgift mer än när det handlar om en enskild näringsverksamhet.
Vilka personuppgifter behandlar vi?
Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Här följer exempel på personuppgifterna vi behandlar:
Hur får vi tillgång till dina personuppgifter
Dina personuppgifter får vi från dig när vi ingår avtal om att du vill anlita våra tjänster. Du samtycker till behandling genom att anlita våra tjänster gällande inköp & försäljning samt övriga tjänster vi tillhandahåller. När vi ingår ett avtal samtycker du också till att vi behandlar dina personuppgifter. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke. Vi kommer då inte längre att behandla dina personuppgifter eller inhämta nya, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag.
Tänk på att återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte kan fullgöra de skyldigheter vi har i förhållande till dig. Vi får också tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:
Vilken information ger vi till dig?
När vi samlar in dina personuppgifter för första gången får vi dem via dig, vi informerar dig då vad vi kommer att använda dem till, vilka rättigheter du har enligt dataskyddslagstiftningen och hur du kan ta tillvara dessa. Du kommer också att bli informerad om vem som är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen och hur du kan kontakta oss om du har frågor eller behöver lämna en begäran eller förfrågan som avser dina personuppgifter och/eller rättigheter.
Behandlas dina personuppgifter på ett betryggande sätt?
Vi utarbetar rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast arbetstagare och ägare inom Yrkesbutiken Nordic AB som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem. Vi använder oss av sekretess kärl där vi får värdebevis på att alla handlingar som vi kastar förstörs enligt en korrekt process, vi använder oss också av dokumentförstörare.Vi anlitar en IT-leverantör för vår arbetsplattform där IT-säkerhet har högsta prioritet för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert. Vi överför inte personuppgifter i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.
När lämnar vi ut dina personuppgifter?
Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part upprättar vi sekretessavtal och/eller säkerställer att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.
Ansvar
Yrkesbutiken Nordic AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara. För mer information om dina rättigheter och skyldigheter som företagare och privatperson, så kontakta oss gärna på telefon 031-455 222.
Du har som kund rätt att:
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Allmänna Reklamationsnämnden
www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm
Med jämna mellanrum sänder vi via post ut information om de kampanjer och kampanjpriser som vi för närvarande har. Här kan du bläddra, planera och handla. Samma erbjudanden finner du även på vår hemsida.
Du som får våra reklamerbjudanden i brevlådan har naturligtvis möjlighet att välja bort dessa. Meddela oss skriftligen via mail eller brev. Har du inte fått vår senaste kampanj katalog kan du enkelt beställa den här på hemsidan – gratis.
Vi utgår från dig som kund, lyssnar på dina önskemål och förbättrar och vidareutvecklar ständigt våra produkter. Vi förbehåller oss därför rätten till konstruktionsändringar. Av tekniska skäl kan färgavvikelser förekomma. Vi reserverar oss för eventuella programmeringsfel och felskrivningar.
Vi återkopplar så fort som möjligt!